Techologijos tarnaujančioms jums.

3D Skenavimas iš orlaivių, lazerine sistema - LIDAR!

Skenavimas iš orlaivių, lazerine sistema - LIDAR!

Matavimams atlikti naudojame pažangiausią įrangą.

Skenavimas su
lazerine sistema LiDAR

(angl. „Light Detection and Ranging“)

Yra nuotolinio stebėjimo technologija, naudojanti lazerio impulsą matavimams rinkti, kurie yra preciziškai tikslūs, ir iš esmės pakeitusi tradicinius geodezinius matavimo prietaisus.

Paviršius nuskenuojamas iš orlaivio platformos didelės spartos lazerio spindulio siunčiamais impulsais. Ši lazerio spinduliuotė atsispindi nuo paviršiaus ar augmenijos dangos, o atstumas tarp siųstuvo ir atsispindėjusios dangos nustatomas pagal lazerio signalo skrydžio laiką. Ši technologija kartu su GPS/IMU sistemų kombinacija bei lazerio spindulio kampo fksavimu leidžia sukurti aukštos kokybės skaitmeninius 3D modelius.

Iš LiDAR duomenų generuojami didelės skiriamosios gebos skaitmeninius reljefo modeliai (SRM). SRM yra rastriniai duomenų rinkiniai, kuriuose yra saugomos aukščio vertės. Kadangi šie skaitmeniniai rinkiniai negali būti skaitomi kaip tokie, vizualizavimo metodai yra būtini tam, kad SRM būtų paversti suprantamais vaizdais. Tad efektyviam SRM interpretavimui reikalinga tinkama duomenų vizualizacija. Vizualizacijos metodų taikymas palengvina reljefo duomenų interpretavimą.

Skenuojam!

Preciziškas LIDAR lazeris pasižymi ypatingu tikslumu, mažu svoriu ir kitomis aukščiausios klasės savybėmis.

TIkslumas:
iki 4 cm

Svoris:
16Kg

Aukštis:
iki 50 m

Taiklumas:
iki 5 cm

Panaudojimas ore

3D skenavimas Lidar skaneriu atliekamas bepiločiu orlaiviu (dronu). Praktikoje dažniausiai sutinkamas sprendimas.

Panaudojimas važiuojant

Lidar skeneris gali būti montuojamas automobilio viršuje, taip informacija renkama dideliais atstumais.

Panaudojimas vandenyje

Povandeninis 3D skenavimas dar tik įgauna pagreitį, išmatuoti ežero gilį nuo šiol bus kur kas paprasčiau.

Surenkam informacija

Naudojant LIDAR sistemą ir bepilotę skraidyklę (droną) surenkama paviršiaus informacija, taip vėliau išgaunamas reljefo vaizdas be augalijos ir kitų paviršiaus duomenų. Naudojamas ypač tikslus lazeris geba greitai ir efektyviai išmatuoti net ir tankiausiuose miškuose esančius paviršius.

Greičiau ir efektyviau

Dar viena sritis, kur ši technologija gerokai palengvina darbą, – kelių, griovių ir elektros laidų skenavimas. Šis monotoniškas ir be galo sekinantis darbas dėl dviejų mechanizmų sinergijos atliekamas greitai ir kokybiškai. Duomenų kiekis gali siekti 50–200 taškų/m2, tuo tarpu naudojant tradicinį sprendimą gali būti 1–10 taškų kas 10+ metrų.

Be abejo, įranga gali būti efektyviai panaudota ir tradicinėje geodezijoje, rengiant didžiulio masto topografinius ar geodezinius planus. Bet nereikėtų apsiriboti tik šiomis išvardytomis įrangos pritaikymo galimybėmis – jos priklauso tik nuo siekiamų rezultatų. Tai gali būti žemės matavimai, laidų vektorizavimai, situacijos analizė ir kt. Matavimų tikslumas panašus į GNSS prietaisų matavimus (kelių centimetrų paklaida), bet duomenų tankumas ir sukaupimo greitis yra nepalyginamai didesni.

Skenuojant elektros linijas šia modifikuota įranga galima identifikuoti laidams pavojingą augaliją, laido atstumą iki žemės, vektorizuoti laidus.

„LiDAR“ skeneriai ant bepiločių orlaivių leidžia patikimai vykdyti vandens kranto monitoringą ir stebėti irimą, matyti ir pamatuoti kelių nelygumus, pateikti vandens tėkmės planą, suskaičiuoti supiltos ar lygios žemės ant norimo paviršiaus tūrius. Sukauptus duomenis galima naudoti projektuojant ir į turimus taškinius duomenis galima įterpti suprojektuotus objektus ir kt.

 

Apdoruojami duomenys

Surinkti duomenys apdorojami, atliekamas informacijos vertinimas, išskiriama naudinga informacija ir projektams aktualūs matavimai. Skaitmeninė informacija apdirbama šiuolaikinės kompiuterijos pagalba. 

Apie technologiją

Pagrindinis LIDAR sistemų taikymo motyvas yra LIDAR geba per trumpą laiką surinkti didelius aukščio (apdorojus dažniausiai nustatomas absoliutusis aukštis) informacijos masyvus. Ši technologija, sujungta su bepiločių orlaivių galimybėmis, greitai ir aiškiai parodo tikrą žemės paviršiaus vaizdą be augalijos sluoksnio.

Įranga greitai įveikia didelės apimties darbus: kur tradiciniais metodais fiziniai matavimai būtų užtrukę keletą savaičių, naudojant šią technologiją, esant palankioms oro sąlygoms, tai galima padaryti per vieną dieną. Kadangi tai aktyvaus jutimo technologija (matavimams naudojamas lazeris), ji leidžia fiksuoti žemės taškus net tankiausioje augalijoje arba smulkesnio skersmens detales atviresnėse vietose.

Seniai naudojamos skenerių įrangos modifikavimas praplėtė ir technologijos panaudojimo galimybes. Ji pravers archeologijoje – leis miškingoje teritorijoje išgauti tikrą žemės paviršiaus vaizdą, kuris suteikia galimybę daryti prielaidas apie esamą teritoriją ir atrasti naujus istorinius klodus, kurių anksčiau nebuvo galima net pamatyti. Technologija plačiai ir efektyviai naudojama statybų sektoriuje, kur leidžia apskaičiuoti tūrius įvairaus dydžio teritorijose ir žemės trūkumus ar perteklius vadovaujantis projektu. Didelis technologijos pranašumas – gebėjimas panaikinti augalinį sluoksnį tiksliems duomenims gauti, ko negalima padaryti naudojant fotogrametrijos metodus.

Daugiau apie mūsų darbus, paslaugas ir kitą informaciją rasite socialiniuose tinkluose. Bendradarbiaukime išmaniai!

Puslapio nuorodos

Įgyvendinti projektai

  • Projektas nr. 1
  • Projektas nr. 2
  • Projektas nr. 3
  • Projektas nr. 4

Teisinė informacija

  • Slapukų politika